top of page
Пошук
Фото автораELEGIN

Світовий морський імпорт залізної руди у 2024 році зріс на 3,6% р./р.

Наразі невизначеність на ринку спричинена очікуванням приходу адміністрації Трампа


Світовий морський імпорт залізної руди у 2024 році зріс на 3,6% у річному обчисленні – до рівня у 1,707 млрд т. Про це пише оглядач Reuters Клайд Рассел із посиланням на дані, зібраними сировинними аналітиками Kpler.


Проте це зростання, зауважує аналітик, було майже повністю забезпечено Китаєм, найбільшим у світі покупцем цієї ключової сталеливарної сировини. Обсяги морського імпорту руди Китаєм торік зросли на 4,9% р./р. – до 1,274 млрд т.


Як зазначає оглядач, високий рівень імпорту залізної руди до Китаю у 2024-му є дещо нелогічним на тлі ймовірного зниження виробництва сталі – імовірно, за підсумками року воно впаде порівняно з 2023-м, проте становитиме близько 1 млрд т. Основними рушійними факторами можуть бути нижча цінова тенденція для руди протягом року та відновлення її запасів, а також певна роль заміни сировини нижчої якості внутрішнього виробництва.


Ціна контрактів на залізну руду, що торгуються на Сінгапурській біржі, зазначає Рассел, у 2024 році досягла піку 3 січня ($143,60/т). Потім вони знизилися до мінімуму $91,1/т до 10 вересня, а наприкінці року відновилися на рівні $103,61/т.


Проте падіння на 28% за рік було достатньо, щоб спонукати китайські металургійні заводи та трейдерів збільшити закупівлі, особливо в другій половині року, коли ціни були нижчими.


На 8 січня 2025-го ціна становила $97,36/т.


Наразі перспективи залізорудного та сталеливарного секторів Китаю затьмарені невизначеністю щодо фактичної політики, яку запровадить нова адміністрація Трампа, і реакції на це світу. Ринок залізної руди переважно знаходиться в режимі очікування.


Та сама невизначеність впливатиме на попит на руду за межами Китаю, проте, зазначає оглядач, можуть зберегтися деякі усталені тенденції. Попит на цю сировину у розвинутих країнах Європи, ймовірно, продовжуватиме пом’якшуватися. У 2024 році імпорт там впав до 85,12 млн т з 88,40 млн у 2023-му. Більша частка падіння припадає на Сполучене Королівство. Японія торік також демонструвала зниження морського імпорту руди. Зниження цих обсягів в Європі та Японії компенсувало зростання з боку менших покупців, особливо на Близькому Сході та в Північній Африці.


Проте обсяги морського імпорту, припускає оглядач, залишаться більш-менш стабільними, із застереженням щодо політики Трампа, яка лише помірно впливає на глобальне зростання.


Нагадаємо, міжнародний банк ING прогнозує, що ціни на залізну руду залишаться під тиском у 2025 році. Ці очікування сформовані на тлі низьких прогнозів попиту на сталь, потужних постачань та підвищених портових запасів сировини. Банк очікує, що у поточному році ціна руду в середньому становитиме $95/т.


Fitch Ratings у грудневому огляді підвищив прогноз цін на залізну руду на 2024 рік до $110/т. Попередні очікування становили $105/т. Як і раніше, у 2025 році ціна на цю сировину очікується на рівні $90/т.

0 переглядів

Останні пости

Дивитися всі
bottom of page