Глобальний морський ринок залишатиметься дефіцитним у 2024-2025 роках
Ціна на залізну руду в поточному році в середньому перевищить $100/т. Такий прогноз дає британський міжнародний комерційний банк HSBC Holdings, повідомляє Bloomberg.
Як зауважують у HSBC, світовий ринок залишається напруженим попри кризу у сфері нерухомості в Китаї, що погіршує перспективи попиту на сталь у країні.
Аналітики фінансової організації зазначають, що глобальний морський ринок руди залишатиметься дефіцитним у 2024-2025 роках, а зростання виробництва сталі за межами Китаю, особливо в Індії, сприятиме зростанню споживання цієї сировини.
У першому кварталі поточного року ціни на руду впали майже на третину через побоювання з приводу ослаблення китайського попиту, зокрема, котирування опускались ниже $100/т, перш ніж частково відновитися у квітні. Влада Китаю докладає зусиль для пожвавлення національного ринку нерухомості, який є важливим чинником попиту на сталь. Відображаючи ці виклики, галузева металургійна асоціація закликає своїх членів скоротити виробництво.
«Ми очікуємо, що в наступні п’ять років зростання попиту на сталь буде приглушеним і становитиме близько 2%, оскільки континентальний Китай скорочує виробництво. Однак ми бачимо, що Індія активізується і реєструє найшвидші у світі темпи зростання споживання сталі», – зауважив Говард Лау, аналітик HSBC.
За його словами, експерти HSBC не прогнозують значного збільшення видобутку залізної руди основними виробниками. Водночас попит на цю сировину залишатиметься стійким.
Нагадаємо, що азійські ринки залізної руди готуються до невизначеного другого кварталу. Спотові ціни на морську сировину протягом березня впали до 11-місячного мінімуму, а їх відновлення залежить від зростання будівельної активності в Китаї та попиту на поповнення запасів. Окрім того, учасники ринку занепокоєні, що котирування руди знижуватимуться протягом усього поточного року, якщо не вдасться підняти ціни на сталь у квітні-червні.